Grace's Guide

British Industrial History

Grace's Guide is the leading source of historical information on industry and manufacturing in Britain. This web publication contains 146,954 pages of information and 232,838 images on early companies, their products and the people who designed and built them.

Difference between revisions of "Thames Television"

From Graces Guide

Jump to: navigation, search
(Sources of Information)
 
(3 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 2: Line 2:
  
 
1968 Company founded; [[Associated British Picture Corporation]] owned a majority share in Thames Television.  
 
1968 Company founded; [[Associated British Picture Corporation]] owned a majority share in Thames Television.  
 +
 +
1985 The [[Independent Broadcasting Authority]] rejected [[Carlton Communications]]'s plans to take over Thames TV.
 +
 +
1985 The company was owned by [[British Electric Traction Co|BET]], and [[Thorn EMI]] and 5 percent by employees.
 +
 +
1986 Thames Television, the largest independent television station in the UK, was to list its shares on the Stock Exchange<ref>The Times Dec. 19, 1985</ref>
 +
  
  

Latest revision as of 11:49, 9 April 2021

1967 The Independent Television Authority decided not to reappoint Rediffusion Television to the London ITV contract. Instead a merger was forced with rival company ABC Television to form Thames Television.

1968 Company founded; Associated British Picture Corporation owned a majority share in Thames Television.

1985 The Independent Broadcasting Authority rejected Carlton Communications's plans to take over Thames TV.

1985 The company was owned by BET, and Thorn EMI and 5 percent by employees.

1986 Thames Television, the largest independent television station in the UK, was to list its shares on the Stock Exchange[1]


See Also

Loading...

Sources of Information

  1. The Times Dec. 19, 1985